A tartalomból:

„A tanulmányok sorrendjében először Fehérvári Anikó azt elemzi, hogy a válaszolók szerint mitől jó egy iskola, milyennek látszik az iskolai klíma és kultúra. Nahalka István és Sipos Judit az eredményesség kérdését járja körül a pedagógus és az iskola esetében. Kopp Erika az iskolai szocializációra, szervezeti kultúrára vonatkozó nézeteket, Rapos Nóra a folyamatos szakmai fejlődésről való gondolkodást elemzi. Szivák Judit és Verderber Éva a  vizsgált pedagógusok reflexióról való nézeteit, a reflektív stratégiákat, Vámos Ágnes a pedagógusok problémáit, problémamegoldását, a hibákról való gondolkodást vizsgálta. Kálmán Orsolya azt kereste, hogy a válaszolók szerint mi az innováció, mi a szerepe. Lénárd Sándor tanulmányában azt vizsgálta, hogy mit gondolnak pedagógusok, milyen, illetve mitől jó egy intézményvezető. A tematikai változatosság egyszerre képes a finom részleteket felszínre hozni s összességében gazdagítani a kutatást. A tanulmányok több ponton is egymásnak elágazásai, ezért többször történik utalás arra, hogy a kötet más tanulmányai további információval szolgálnak az adott témakörben. A kötet tehát nem egymástól függetlenül készült írásokból áll, hanem egy kutatócsoport egymással sokszor és mélyen egyeztetett, közösen vállalt eredménye – az előbbiekben vázolt értelmezési keretek között, különös tekintettel az iskola szakmaitőke-elméletére.” (Részlet a könyv Bevezetőjéből.)


Letöltés

Tipp

Az ingyenes feliratkozás menüpontban pár kattintással beállíthatod, hogy az egyes kiadványokhoz, sorozatokhoz tartozó új megjelenésekkor e-mailen automatikusan értesítést kapj.

Vámos Ágnes (szerk.): Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje

Hasonló kiadványok