A tartalomból:
Az interkulturális nevelés kérdése nem újkeletű, mégis örök aktualitással bír. Fogalmát sokféleképpen magyarázzák. Gyakran felmerülő félelem, hogy a több nyelv tanulása, több kultúra megismerése nem távolítja-e el az embereket (a mi esetünkben a pedagógusokat és a hallgatóinkat) saját kultúrájuktól, nem zavarja-e ez össze őket. Abban hiszünk, hogy az interkulturális neveléssel megakadályozható bizonyos csoportok marginalizálódása, csökkenthetőek az előítéletek és megelőzhető a csoportközi konfliktusok egy része. A különböző kultúrák
megismerésével pedig csökkenthető az elutasítás is. A passzív elfogadásra azonban rá kell hogy épüljön a kíváncsiság, a motiváció, hogy a pedagógusok saját tapasztalataikon keresztül ismerjék meg az adott kultúrát, népet, nyelvet vagy térséget. A tanulmánykötet azért jött létre, hogy bemutassa a koragyermekkori nevelés megújuló területeit, valamint a csecsemő- és kisgyermeknevelő egyetemi alapképzésben oktató szakemberek és a bölcsődében dolgozó kisgyermeknevelők együttműködésének eredményeit.
Letöltés
Tipp
Az ingyenes feliratkozás menüpontban pár kattintással beállíthatod, hogy az egyes kiadványokhoz, sorozatokhoz tartozó új megjelenésekkor e-mailen automatikusan értesítést kapj.