A tartalomból:
Az információs- és kommunikációs technológiák oktatásban való széleskörű megjelenése már több mint egy évtizedre vezethető vissza. Az internet, a webkettes alkalmazások, a virtuális világok, a szimulációk vagy az adaptív tutorális rendszerek mindegyike nagy erővel támogathatja a tanulást, amennyiben kognitív és/vagy metakognitív eszközként tekintünk rájuk. Az elmúlt egy-másfél évtizedben azonban viszonylag kevés olyan írás született az oktatás-informatikai szakirodalomban, amely az IKT-val támogatott tanulási-tanítási folyamat pedagógia oldalával foglalkozik. Az írások többsége megmarad az általánosítások szintjén, kihangsúlyozza az egyéni, önszabályozásra képes tanuló vízióját, de nem ad gyakorlati tanácsokat arra vonatkozóan, hogy mit tegyen az a tanuló, aki az online tanulás során is eredményes szeretne lenni. Problémafelvetésünk a tanulás fogalmának változásától elindulva, lehatárolja, hogy a szerző mit ért az online tanulás fogalma alatt. A tanulás után az online tanulási környezet fogalmának definiálásra tett kísérlet mentén haladunk, és kihangsúlyozzuk mindazokat a tanulással kapcsolatos alapfogalmakat, amelyeknek különleges jelentősége lehet a számítógéppel támogatott eredményes és hatékony tanulásban: tanulási eszközrendszerek, oktatásmódszertanok, személyes tanulási környezet, önszabályozó tanulás, tanulásmódszertani elemek.
Letöltés
Tipp
Az ingyenes feliratkozás menüpontban pár kattintással beállíthatod, hogy az egyes kiadványokhoz, sorozatokhoz tartozó új megjelenésekkor e-mailen automatikusan értesítést kapj.